در زمینه موسیقی "شما میتوانید آهنگ های خودرا در سایت ما قرار دهید"

موبایل







رقابت سازندگان تلفن های هوشمند برای تولید نکسوس جدید

اگر پیگیر اخبار بازار تلفن های هوشمند باشید حتما اطلاع دارید که گوگل برای تولید نسل جدید گوشی های نکسوس خود به دنبال تولید کننده ای مناسب می گردد تا در این زمینه با این شرکت همکاری نماید و به نظر می رسد گوگل با انتخاب های متعددی روبرو شده و همین امر انتخاب را برای این غول جستجوی اینترنتی، کمی مشکل ساخته است.

Nexus_6_lollipop-970-80

طبق اخباری که در سایت Digitimes منتشر شده است، تا به حال شرکت های از قبیل Lenovo و Xiaomi Technology و Huawei و LG برای ساخت نسخه بعدی نکسوس اعلام آمادگی کرده اند.

اگر چه برخی از این تولید کنندگان مانند LG قبلا نیز با گوگل در زمینه تولید گوشی های نکسوس همکاری داشته اند اما به نظر می رسد این بار گوگل به دنبال یک سازنده چینی می باشد.

nexus-5-black

این تصمیم گوگل را می توان این گونه توجیه کرد که شاید گوگل می خواهد با انتخاب یک سازنده چینی، حضور خود در بازار چین را تقویت کند و علاوه بر آن دایره ارتباط خود با شرکای تجاری مختلف را توسعه بخشد.

لنوو می تواند یکی از گزینه های مناسب در این زمینه باشد به خصوص این که لنوو مالکیت موتورولا را نیز از گوگل تحویل گرفته است.

شیائومی نیز می تواند شانس بالایی در همکاری با گوگل داشته باشد، زیرا نایب رئیس این شرکت یعنی آقای Hugo Barra از مدیران سابق گوگل می باشد.

از طرف دیگر شرکت هواوی هم به خاطر عملکرد فوق العاده خود در چند سال اخیر توانسته توجه غول جستجوی جهان را به خود جلب کند.

در کل با اینکه هنوز شرکت سازنده نکسوس نسل بعد، مشخص نشده است اما همانطور که اشاره شد پیش بینی می شود تلفن هوشمند بعدی گوگل توسط یک شازنده چینی روانه بازار شود. باید منتظر ماند و دید بالاخره تصمیم گوگل در این زمینه چه خواهد بود.



سامسونگ گلکسی نوت ۵ را مرداد ماه معرفی می کند

تا به حال انتظار می‌رفت سامسونگ از گوشی گلکسی نوت ۵ را در ماه سپتامبر رونمایی کند و پیش از این نیز شایعاتی در خصوص معرفی این گوشی در کنفرانس IFA 2015 به گوشی می‌رسید. اما حال بر اساس گزارشی جدید به نظر می‌رسد سامسونگ اواخر ماه جولای یا مرداد ماه را برای معرفی آن در نظر گرفته است.

9d06abe25bd52d3f9a82cae9ef85eae1_XL

احتمالا کمپانی سامسونگ برخلاف گوشی‌های قبلی خود، گوشی گلکسی نوت ۵ را پیش از موعد مقرر معرفی کند و به نظر می‌رسد مرداد ماه را برای مراسم معرفی آن در نظر گرفته است.

اگرچه دلیل تغییر تصمیم سامسونگ مشخص نیست اما احتمالا سامسونگ قصد دارد از گوشی گلکسی نوت ۵، پیش از گوشی‌های آیفون ۶S و آیفون ۶S پلاس که انتظار می‌رود اپل آن‌ها در شهریور ماه معرفی کند، رونمایی کند.

پیش از این شایعاتی در خصوص مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت ۵ منتشر شده بود؛ احتمالا این گوشی دارای پردازنده ۷۴۲۲ سامسونگ باشد؛ این پردازنده‌ی جدید سامسونگ CPU، GPU، رم و مودم را همگی در یک چیپ به همراه دارد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش ۵.۴ یا ۵.۵ اینچی با رزولوشن اولترا اچ‌دی ۴K اشاره کرد. انتظار می‌رود سامسونگ در کنار این گوشی، از نسل دوم گلکسی نوت اج نیز رونمایی کند.


اپل به منظور توسعه سرویس نقشه خود،کمپانی Coherent Navigation را خرید

کمپانی اپل به منظور اعمال تغییرات اساسی در سرویس Maps خود، شرکت Coherent Navigation را خرید؛ این کمپانی در زمینه‌ی ساخت سخت افزارها و نرم‌ افزارهای GPS فعالیت می‌کند.

84f57a866ae82ff915a9f92e6f48f14b_XL

پائول لگو، ویلیام بنز و برت لدوینا بنیانگذارهای شرکت Coherent Navigation، در مذاکره‌ای با شرکت اپل، دامین این کمپانی را به شبکه‌ی اپل انتقال دادند.

هنوز دلیل خرید شرکت Coherent Navigation توسط اپل مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد اپل به استفاده‌ از سرویس‌های جی‌پی‌اس این شرکت علاقه دارد. لگو خود را به عنوان عضوی از تیم Maps اپل معرفی کرد، در مقابل بنز و لدوینا نیز در تکنولوژی‌های شناسایی محل جی‌پی‌اس با اپل همکاری‌ خواهند کرد.

تکنولوژی جی‌پی‌اس شرکت Coherent Navigation، دارای دقت بالایی است که اطلاعات جی‌پی‌اس استاندارد را با اطلاعات ارتباطات ماهواره‌ای ادغام می‌کند. این شرکت تا به حال سخت افزارهایی برای حوزه غیرنظامی ساخته و در برخی پروژه‌های دولت آمریکا همانند تکنولوژی‌های محل نظامی نیز مشارکت داشته است.

چند ماهی است که خبرهای متنوعی در خصوص تغییرات اساسی در سرویس Maps اپل منتشر شده و این شرکت سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی را بخصوص در اپل واچ، به منظور تجدید تکنولوژی جی‌پی‌اس توسعه می‌دهد. انتظار می‌رود اپل از سرویس‌های جدید خود در طول کنفرانس WWDC که در ماه آینده برگزار خواهد شد، رونمایی کند.


احتمال عرضه گوشی قدرتمند Huawei P9 در اواخر امسال

شرکت هوآوی (Huawei) سخت به دنبال کسب اعتبار بیشتر در بازار تلفن های هوشمند می باشد و در این راه نیز همواره سعی در ارائه محصولاتی با کیفیت داشته (بر خلاف اغلب شرکت های چینی) و تا به اینجا نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.

Huawei-p9-01

در طی مدت کوتاه سه ماهه، این غول چینی دنیای تکنولوژی توانست ۶ محصول جدید به بازار معرفی کند، که از بین آنها گوشی هوشمند P8 به عنوان شاخص ترین محصول این شرکت شناخته شده است.

امروز نیز آنطور که خبر ها و شایعات مختلف حکایت دارند این شرکت چینی مشغول ساخت جانشینی برای پرجمدار گوشی های هوشمند خود یعنی P8 می باشد.

پیش بینی می شود تلفن هوشمند پرچمدار جدید این شرکت که فعلا با نام رمز IP03 شناخته می شود، در سطحی بالا وارد بازار شده و با گوشی های هوشمندی همچون گلکسی نوت ۵ و آیفون ۶S Plus رقابت کند.

Huawei-p9-02

بر اساس گزارش وب سایت Android Headlines، پرچمدار جدید شرکت هوآوی بسیار متفاوت تر از نسل قبل خود یعنی P8 خواهد بود. به عنوان مثال انحنای بیشتری داشته و از یک حسگر اثر انگشت نیز در پشت گوشی برخوردار است.

از مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند می توان به یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی به همراه دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی که از قابلیت تثبیت نوری تصویر (Optical Image Stabilization) برخوردار می باشد، اشاره کرد. همچنین پیش بینی می شود که پرچمدار جدید هوآوی از پردازنده جدید Kirin 950 استفاده کند که با تکنولوژی ۱۶ نانومتری TSMC ساخته شده است.

Huawei-p9-03

هوآوی به صورت جاه طلبانه ای به توسعه بازار فروش خود می اندیشد و این هدف را در همین سال به شدت پیگیری نموده و خواهد نمود. به عنوان نمونه این شرکت اعلام کرده که قصد دارد کشور هند را به یکی از بزرگترین بازارهای خود تبدیل کند. در همین راستا نیز اخیرا گوشی های Honor 4C و Honor Bee را در بازار هند ارائه کرده است.

پیش بینی می شود شرکت هوآوی پرچمدار جدید خود را اواخر امسال و یا اوایل سال آینده روانه بازار کند.


موبایل

به نظر می‌رسد که در آینده‌ی نه چندان دور شاهد رونمایی هوآوی از گوشی هوشمندی جدید و "رده پایین" خواهیم بود. هنور نام این گوشی به طور رسمی مشخص نشده، اما سازمان TENAA این محصول را با کد اختصاصی SCL-AL00 به تایید رسانده است.

مدت زیادی است که از معرفی آخرین پرچمدار خانواده لومیا می‌گذارد و شاید برخی بیشتر از اینکه منتظر انتشار ویندوز 10 باشند، در انتظار رونمایی از جدیدترین پرچمدار مایکروسافت هستند. در حالی که بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون این موضوع داغ است، مشخصات جدیدی از دو گوشی لومیا 940 و 940 ایکس‌اِل منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.

گوگل شب گذشته در کنفرانس I/O نسخه‌ی جدید اندروید را با نام اندروید M معرفی کرد. اچ‌تی‌سی اولین شرکتی است که به طور رسمی بروزرسانی اندروید M برای گوشی‌های خود را تایید می‌کند.

علی اسماعیلی  پنج شنبه, 07 خرداد 94 13:53 نظر (11)

لنوو گوشی هوشمند Smart Cast را مجهز به پروژکتور معرفی کرد

ایده‌ی ترکیب گوشی‌های هوشمند با پروژکتورها چندان جدید نیست. سامسونگ تاکنون دو نسل از گوشی‌ هوشمند مجهز به پروژکتور را روانه‌ی بازار کرده است. حال لنوو این ترکیب را با کاربرد دیگری معرفی کرده و مورد استفاده قرار داده است.

در حال حاضر مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز ۱۰ موبایل برای تمامی گوشی‌های مجهز به ویندوز ۸ موجود در بازار عرضه خواهد شد. اما عملکرد این ویندوز در دستگاه‌های پایین رده‌ مانند لومیا ۵۲۰ چگونه خواهد بود؟ در ادامه با برخی محدودیت‌های ویندوز ۱۰ موبایل برای این دسته از گوشی‌ها آشنا خواهید شد. با زومیت همراه باشید.

طبق آخرین اطلاعاتی که در رابطه با پرچمدار بعدی کمپانی شیائومی به دست آمده، احتمالا این محصول از صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر QHD و تراشه‌ی سیستمی اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند خواهد بود. همچنین گفته شده که Mi5 شیائومی طی ماه نوامبر سال جاری به طور رسمی رونمایی می‌شود. با زومیت همراه باشید.

علی اسماعیلی  چهارشنبه, 06 خرداد 94 23:59 نظر (19)

ابتکاری جدید و استفاده از دو باتری در گوشی هوشمند D6000 اینوس

طول عمر باتری همیشه یکی از چالش‌های اصلی در گوشی‌های هوشمند بوده است و حالا به نظر می‌رسد کمپانی Innos راه حل جالبی برای رفع آن پیدا کرده است.

علی اسماعیلی  چهارشنبه, 06 خرداد 94 09:51 نظر (18)

نسخه معمولی و دو سیم کارته گوشی لومیا 840 در کشور هند تست می شود

چندی پیش خبر توقف تولید لومیا 830 منتشر شد و به دنبال آن گمانه‌زنی‌ها در خصوص عرضه‌ی لومیا 840 قوت گرفت. حال اطلاعات بیشتری از این گوشی جدید منتشر شده و ظاهرا مایکروسافت کشور هند را برای تست گوشی جدید خود برگزیده است.

تکنولوژی شارژ سریع کوالکام انقلابی را در صنعت شارژ و باتری‌ها به وجود آورده، زیرا به گوشی‌های هوشمند این امکان را می‌دهد که در مدت کم بسیار سریع شارژ شوند. سونی امروز علاوه بر فراهم کردن این قابلیت برای گوشی اکسپریا +Z3، شارژ سریع مدل UCH10 را نیز برای این دستگاه ارائه کرده که تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، ۵ ساعت دوام می‌آورد.

علی اسماعیلی  سه شنبه, 05 خرداد 94 15:44 نظر (45)

گوشی‌های هوشمند با کمترین حاشیه کدام‌ها هستند؟

استقبال از صفحات نمایش بزرگ تولیدکنندگان را بر آن داشته تا سایز گوشی‌های هوشمندشان را افزایش دهند، اما این موضوع با ارگونومی و سهولت کاربری گوشی‌های هوشمند در تضاد است، از این‌رو کمپانی‌ها در تلاشند تا حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش را کاهش داده و مساحت مفید پنل جلویی را افزایش دهند.

سونی به تازگی اکسپریا زد 4 را مخصوص بازار ژاپن ارائه کرده است. حال به نظر می‌رسد این کمپانی ژاپنی این پرچمدار جدید را با نام اکسپریا زد 3 پلاس روانه بازارهای دیگر نیز کرده است. در ادامه می‌توانید بیانیه مطبوعاتی سونی در رابطه با تلفن +Xperia Z3 را مطالعه کنید.

بازار گوشی‌های هوشمند جزو پویاترین حوزه‌هایی است که نام هر کمپانی برای مدتی در راس آن می‌درخشد، چرا که رقابت سنگینی در این بازار وجود دارد. با نگاهی به رده‌بندی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی اول 2015، می‌توان سامسونگ را دوباره در صدر جدول دید، اما به لطف کمپانی‌هایی چینی، خبری از سونی و مایکروسافت در بین 10 کمپانی اول نیست.

  علی اسماعیلی سه شنبه, 05 خرداد 94 09:12 نظر (29)

سامسونگ نسخه‌ Iron Man گلکسی S6 اج را بصورت محدود عرضه کرد

در حال حاضر آخرین فیلم سینمایی مارول از سری فیلم‌های Avengers با عنوان Age of Ultron در سینماهای جهان در حال اکران است. مارول با همکاری کمپانی‌ کره‌ای سامسونگ کمپینی به راه انداخته‌اند که در آن نسخه‌ای از گلکسی S6 اج بصورت محدود تحت نسخه‌ی مرد آهنی عرضه شده است.