10 گونه‌ی جدید از جانوران و گیاهان که در سال 2015 شناسایی شده‌اند

کارل لینیوس را می‌توان پدر علم طبقه بندی دانست. او راهی یافت تا همه‌ی گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را در سطح جهانی طبقه بندی کند. به مناسبت زاد روز تولدش مؤسسه‌ی بین‌المللی ESF، هر ساله فهرستی از برترین گونه‌های کشف شده را اعلام می‌کند. امسال از میان 18 هزار گونه‌ی جدید، این ده مورد، عناوین برتر را به خود اختصاص داد‌ه‌اند که همراه شما به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  علی اسماعیلی پنج شنبه, 07 خرداد 94 17:32 نظر (62)

23 سرانجام ناخوشایند در صورت کم خوابی

این روزها بی‌خوابی یکی از مشکلات عمده در جوامع انسانی است. دل‌مشغولی‌های بیش از حد انسان‌ها، آن‌ها را دچار کم‌خوابی می‌کند که این موضوع می‌تواند از نظر جسمی و روحی اثرات مخربی برای افراد در پی داشته باشد. در ادامه به بررسی سرانجام ناخوشایندی خواهیم پرداخت که در صورت مداومت در بی‌خوابی به سراغ افراد خواهد آمد.

ممکن است شبیه به صحنه‌‌‌‌‌های کمدی به نظر می‌‌‌‌رسد، اما شاید روزی سربازان برای ساخت یک پناهگاه در برابر انفجارها از کاغذ دیواری استفاده کنند! مهندسان ارتش آمریکا در حال ساخت و توسعه نوعی کاغذ دیواری هستند که از الیاف خاصی بهره می‌‌‌‌برد و از فروریختن دیوارها در اثر انفجار جلوگیری می‌‌‌‌کند.

 علی اسماعیلی پنج شنبه, 07 خرداد 94 20:38 نظر (70)

پوشش زنده‌ی زومیت از نطق اصلی Google I/O 2015 امشب ساعت ۲۱:۰۰

گوگل امشب نطق اصلی از کنفرانس Google I/O 2015 را برگزار می‌کند. انتظار می‌رود در این کنفرانس شاهد رونمایی از نسخه‌ی جدید اندروید باشیم که فعلا با نام اندروید M شناخته می‌شود. اگر شما هم مایل هستید تا پیش از همه از رویدادهای مرتبط با کنفرانس امشب گوگل آگاه شوید، ساعت ۲۱:۰۰ همراه پوشش زنده‌ی زومیت باشید.

  علی اسماعیلی چهارشنبه, 06 خرداد 94 23:30 نظر (78)

شرکت‌های معروف و پیام‌های مخفی در لوگو‌ی آن‌ها

چه در حال خرید باشید، چه در حال رانندگی، به طور حتم با نشان‌هایی روبه‌رو می‌شوید که به محض دیدن آن‌ها تشخیص می‌دهید که مربوط به چه شرکت‌هایی هستند. اما آیا دقت کرده‌اید که چرا این نشان‌ها توسط شرکت‌های معتبر برگزیده شده‌اند و چه پیامی دارند؟ با زومیت همراه باشید تا پیام‌های مخفی در لوگوهای شرکت‌های معتبر را بشناسید.

علی اسماعیلی چهارشنبه, 06 خرداد 94 17:00 نظر (5)

همگام با پیشروان: ایمیل‌‌ های شما امن است؟ مطمئنا خیر!

مساله‌ی امنیت در دنیای ارتباطات مجازی همواره یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که برای کاربران عادی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. به نظر شما نامه‌‌های الکترونیکی که ارسال می‌‌‌کنید تا چه اندازه امنیت دارند؟

نیروی هوایی آمریکا کار روی پروژه‌ی طراحی و ساخت بمب الکترومغناطیس را با همکاری کمپانی بوئینگ تایید کرد. بمب‌های الکترومغناطیس قادرند تا با قدرتی برابر سلاح‌های هسته‌ای، تجهیزات الکترونیک را از کار بیندازند، در حالی که آسیب‌های جانی در پی نخواهد داشت.

کمپانی سونی مدت‌های طولانی به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در سراسر جهان بوده و امروزه اگرچه رقیب های قدرتمندی در این عرصه به رقابت می پردازند، اما همچنان محصولات این کمپانی از جمله ی با کیفیت ترین محصولات بازار به شمار می روند. این بار سونی با برگ برنده ی جدیدی وارد بازار محصولات صوتی شده است و تمامی هدفون ها و هدست های میان رده را با کیفیت و قیمت خود به چالش کشیده است. این برگ برنده هدست MDR-ZX110 نام دارد.

شرکت ایدکو، نماینده رسمی کسپرسکی در ایران ، از 27 اردیبهشت تا 9 تیر با برگزاری «جشنواره کسپرسکی برای حرفه‌ای‌ها» به تمام کاربرانی که Kaspersky Total Security خریداری نمایند، بدون قرعه کشی گیفت کارت 10 دلاری و 15 دلاری آیتونز یا گوگل پلی (به انتخاب مشتری) را از کی بازار هدیه می دهد.

 علی اسماعیلی چهارشنبه, 06 خرداد 94 20:30 نظر (8)

iKnife انقلابی بزرگ در علم پزشکی

چاقوی جراحی که بتواند طی برش، سلول‌های سرطانی را تشخیص دهد، انقلابی بزرگ نه تنها در عمل جراحی بلکه در امنیت غذایی، آب آشامیدنی و همه‌ی ابعاد زندگی ما ایجاد خواهد کرد. به تازگی محققی بلغارستانی توانسته مقدمات چنین انقلابی را با ابداع دستگاهی هوشمند پایه‌ریزی کنند، با زومیت همراه باشید.

 علی اسماعیلی در سه شنبه, 05 خرداد 94 20:00 نظر (13)

همین حالا با فستیوال افتتاحیه تاپ سان همراه شوید

"تاپ سان" یک فروشگاه اینترنتی است که در آن انواع محصولات جدید و به روز دنیا، با قیمت های فوق العاده عرضه می‌شود.شما می توانید جدیدترین محصولات روز دنیا را در این وبسایت مشاهده کنید و با توجه به سلیقه و کارایی مورد نظرتان، مقالات بررسی تخصصی محصولات را مشاهده وقابلیت های آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید، تا به راحتی به یک انتخاب ایده آل برسید. همچنین شما می توانید از سرویس ارایه خدمات درب منزل استفاده کرده و از یک خرید آسان آنلاین لذت ببرید.

  علی اسماعیلی در سه شنبه, 05 خرداد 94 16:56 نظر (33)

آیا گوشی‌های هوشمند برای سلامتی ما مضر هستند؟

امروزه زمان زیادی را صرف کار با گوشی، تبلت و گجت‌های پوشیدنی می‌کنیم و حتی فراموش می‌کنیم زمانی نه چندان دور هیچ یک از این دستگاه‌ها نقشی در زندگی ما نداشته‌اند. اما با حجم عظیمی از این گجت‌ها که هر روز وارد دنیای ما می‌شوند، همه می‌خواهیم مطمئن شویم که آن‌ها تاثیری منفی بر سلامتی ما ندارند. با زومیت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

  علی اسماعیلی دوشنبه, 04 خرداد 94 23:40 نظر (85)

۲۰ فرد ثروتمند طول تاریخ

در تاریخ بشریت افرادی ثروتمند بودند و افرادی مشهور و ثروتمند. بشریت، میلیاردرهای زیادی را در سراسر دنیا به خود دیده است، اما افراد مولتی میلیاردر زیادی بوده‌اند که ثروت آن‌ها دنیا را به لرزه در آورده است. شاید به این فکر می‌کنید که اگر ثروتمندان زمان قدیم در حال حاضر زنده بودند، مقدار دارایی آن‌ها چقدر ‌می‌بود. با زومیت همراه باشید تا ۲۰ فرد ثروتمند تمام تاریخ را بشناسید.