ا

با توجه به وضعیت پررنگ سیستم عامل اندروید در بازار و گردش مالی زیاد در این بخش، علاقمندان زیادی هستند که تمایل دارند تا توسعه اپلیکیشن‌های اندوریدی را فرا بگیرند. امشب گوگل در جریان کنفرانس I/O اعلام کرد قصد دارد به این افراد کمک کند.

گوگل در کنفرانسی که لحظاتی پیش به پایان رسید، از بروزرسانی جامع برای اندروید استودیو رونمایی کرده و Polymer را نیز به طور رسمی معرفی کرد. علاوه بر این از یک آزمایشگاه ابری مخصوص توسعه دهندگان رونمایی شد؛ گوگل با ارائه این سه ابزار جدید، بیشتر بر روی توسعه دهندگان متمرکز شده است.

گوگل در طول کنفرانس امشب اعلام کرد که از زمان رونمایی سیستم عامل Android Wear تاکنون بیش از 4،000 برنامه‌ی اندروید برای آن توسعه داده شده است. این کمپانی همچنین اعلام کرد که برنامه‌های جدیدتری با نام‌های Uber، Foursquare، Citymapper و ... برای سیستم عامل Android Wear ارائه می‌شوند.

گوگل در جریان کنفرانس Google I/O از استانداردسازی امنیت ID اثرا نگشت در دستگاه‌های مجهز به اندروید M خبر داده و اعلام کرد که دیگر نیازی نیست کمپانی‌هاای چون سامسونگ به صورت اختصاصی شناسه‌های خود را بسازند.

گوگل در کنفرانس اختصاصی I/O اعلام کرد که سیستم عامل اندروید M از پورت یو اس بی نوع C پشتیبانی می کند و همچنین عملکرد آن به شیوه‌ای فوق‌العاده دقیق بهینه‌سازی شده و این موضوع میزان مصرف انرژی دستگاه را کاهش می‌دهد.

اندروید سیستم عامل موبایل گوگل است که به سرعت توسعه یافت و امروزه شاهد حضور آن در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند همانند گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی هستیم. حال گوگل در کنفرانس I/O 2015 خود،از توسعه‌ی نسخه‌ی اینترنت اشیای این سیستم عامل با اسم رمز Brillo خبر داده و زمان عرضه‌ی آن را اعلام کرد.

گوگل طی کنفرانس I/O از برنامه‌ی اندرویدی جدید و اختصاصی با نام Android Pay یا "اندروید پِی" رونمایی کرد و این برنامه و قابلیت آن در واقع جایگزین سیستم Google Wallet خواهد شد.

دقایقی پیش کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل آغاز شد و ساندار پیچای به‌عنوان یکی از مدیران ارشد گوگل روی صحنه در حال ارائه‌ی آماری حول محصولات و سرویس‌هایی است که گوگل ارائه کرده است.

  پنج شنبه, 07 خرداد 94 19:30 نظر (5)

اولین جشنواره بزرگ لنوو برگزار می‌شود

لنوو از این پس فعالیت رسمی خود در ایران را از طریق وب‌سایت Lenovo.ir پی می‌گیرد. همچنین بسته‌های تشویقی بسیاری برای افرادی که محصولات این کمپانی را خریداری کنند نیز در نظر گرفته شده است.

 دومین مسابقه بهترین گل زومجی نیز با استقبال خوب کاربران به پایان رسید. به رسم دوره قبلی در ادامه می‌توانید ویدیو زیبا مونتاژ شده از ۱۰ گل برتر این مسابقه را تماشا و دانلود کنید.

در طول چند سال اخیر سیستم‌های سرگرمی در اتومبیل‌ها پیشرفت بسیاری داشته و سازندگان اتومبیل‌های سنتی بالاخره به اینگونه سیستم‌ها روی‌آورده و تحولی در سیستم‌ داخلی خودروها ایجاد کرده‌اند. سال ۲۰۱۴ کمپانی‌های گوگل و اپل وعده‌ دادند که تجربه‌ی اتصال گوشی هوشمند به خودروها را با سیستم‌های CarPlay و Android Auto فراهم خواهند کرد. حال هیوندای سوناتا 2015 اولین خودرویی است که به سیستم اندروید اتو مجهز می‌شود.

به تازگی موسسه Juniper Research لیستی از مدیران تاثیرگذار دنیای فناوری ارائه کرده است. با وجود نام‌های بزرگی مانند تیم کوک، لری پیج، مارک زاکربرگ و ...، ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در صدر این فهرست قرار گرفته است. با زومیت همراه باشید. 

یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی، ژانر استراتژی است که البته یکی از مشخصه‌های اصلی پلتفرم پی‌سی به شمار می‌رود. زومجی در مقاله‌ای، به ۲۰ بازی برتر این سبک پرداخته است و شما را با آنها آشنا می‌کند.